Logo
Loading...

Wybór wydarzenia

Grupa wydarzeń: Spektakle Zmień
  • OTWARTY IKM. "Zebra 2.0." Performance multimedialny z projekcją spektaklu teatralnego

    22.05.2024, godz. 19.00-20.30

    Zapisz się, a Twoją obecność na warsztatach potwierdzimy mailowo lub telefonicznie (na maila/telefon, który podasz przy rejestracji).
    Brak potwierdzenia obecności może skutkować usunięciem z listy osób na wydarzeniu.

    Wydarzenie adresowane jest do osób powyżej 18 r.ż.

    Zebra 2.0

    …zwyczajna, egzystencjalna, imigracyjno-technologiczna komedia romantyczna science fiction.

    Prezentowane nagranie przedstawia występ na festiwalu ICE FACTORY w The New Ohio Theatre w Nowym Jorku, USA, nakręcony przez Moti’ego Margolin w lipcu 2023 roku.

    Zebra 2.0, sztuka Saviany Stanescu, to porywający i wzruszający transmedialny spektakl, podejmujący dyskursy sztucznej inteligencji i człowieczeństwa, imigracji i przynależności, symulacji i świadomości poprzez uroczo zabawną historię przyjaźni między imigrantką a sztuczną inteligencją, której biuro sprząta co wieczór. Zina po raz pierwszy spotyka Ala, gdy ten analizuje piksele na zebranych zdjęciach zebr. Sztuczna inteligencja jest w stanie komunikować się z ludzkim użytkownikiem w bardzo podstawowy sposób i pojawia się tylko na dużym monitorze komputera. W ciągu 50 nocy Al i Zina wciągają nas w swoją opowieść o języku, nauce, i miłości. W miarę jak ten intymny rom-com zbliża się do punktu kulminacyjnego, bohaterowie stopniowo stają się wciągnięci w filmową komedię romantyczną, wyświetlaną w przestrzeni teatralnej, gdzie w końcu mogą spotkać „na żywo”. Czy tych dwoje odmieńców znajdzie spełnienie w tym pokręconym (cyfrowym) świecie? Otwarty IKM: otwarty.ikm.gd.pl

    Zebra 2.0 

    …just your typical, existential, A.I.-immigrant sci-fi romcom.

    Presented video is of the performance at the ICE FACTORY Festival at The New Ohio Theatre in New York City, USA, filmed by Moti Margolin in July 2023.

    Zebra 2.0, a play by Saviana Stanescu, is a mind-bending, heart-rending transmedial performance, engaging questions of artificial intelligence and humanity, immigration and belonging, simulation and consciousness.  It tells the charmingly funny story of an uncanny friendship between an immigrant woman and the AI whose office she cleans every night. Zina first meets Al as it analyzes pixels in crowdsourced photographs of zebras. AI is able to communicate with a human user in very basic ways and appears only on a large computer monitor. Over the course of 50 nights, Al and Zina swirl us through their tale of language, learning – and love. As this intimate rom-com moves towards its climax, the characters become gradually subsumed into a romantic-comedy film, projected in the playing space, where they can finally meet “IRL”. Will these two misfits find fulfillment in this crazy, mixed-up (digital) world?